Structura organizatorică
- Secția Medicină Internă
- Secția Chirurgie Generală
- Secția Pediatrie
- Compartiment Psihiatrie
- Compartiment Recuperare, medicină fizică și balneologie
- Compartiment Cardiologie
- Compartiment ORL
- Compartiment Obstetrică - Ginecologie
- Compartiment ATI
- Compartiment Primire Urgențe(CPU)
- Compartiment de prevenire și control al infecțiilor nozocomiale
- Farmacie
- Laborator analize medicale
- Laborator radiologie și imagistică medicală cu punct de lucru în ambulatoriul de specialitate al spitalului
- Laborator Recuperare, medicină fizică și balneologie (baza de tratament)
- Cabinet planificare familială
- Cabinet boli infecțioase
- Cabinet diabet zaharat, nutriție și boli metabolice
- Cabinet oncologie medicală
- Dispensar TBC
- Cabinet asistență socială
Ambulatoriul de specialitate
- Cabinet medicină internă
- Cabinet chirurgie generală
- Cabinet obstetrică-ginecologie
- Cabinet neurologie
- Cabinet ORL
- Cabinet oftalmologie
- Cabinet dermatologie
- Cabinet ortopedie și traumatologie
- Cabinet psihiatrie
- Cabinet cardiologie
- Cabinet oncologie medicală
- Cabinet diabet zaharat, nutriție și boli metabolice
- Cabinet pediatrie
- Cabinet recuperare, medicină fizică și balneologie
- Cabinet medicină dentară (asigură și urgențe)
- Cabinet pneumologie
Secții paraclinice
Informații pentru pacienți și vizitatori
ACTE NECESARE PENTRU CONSULTAȚIE ÎN AMBULATOR:
- Bilet de trimitere de la medicul de familie- Card de sanatate sau adeverința înlocuitoare a cardului de sănătate
- Carte (buletin) de identitate
- Adeverinta de la locul de munca cu numarul zilelor de concediu medical
pe ultimele 12 luni
Servicii medicale spitaliceşti pentru patologia care necesită internare în regim de spitalizare continuă:
1. Spitalizarea continuă are o durată de peste 12 ore.
2. Asistenţa medicală spitalicească în regim de spitalizare continuă cuprinde îngrijiri de tip acut şi îngrijiri de tip cronic şi se acordă cu respectarea următoarelor criterii de internare:
a) naştere;
b) urgenţe medico-chirurgicale şi situaţiile în care este pusă în pericol viaţa pacientului sau care au acest potenţial, ce necesită supraveghere medicală continuă;
c) boli cu potenţial endemoepidemic care necesită izolare şi tratament;
d) bolnavi aflaţi sub incidenţa art. 109, 110, 124 şi 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi în cazurile dispuse prin ordonanţă a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie, şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţa de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, precum şi tratamentul pacienţilor din penitenciare ale căror afecţiuni necesită monitorizare şi reevaluare în cadrul penitenciarelor-spital; bolnavii care necesită asistenţă medicală spitalicească de lungă durată - ani;
e) afecţiuni pentru care diagnosticul şi/sau tratamentul nu pot fi monitorizate în ambulatoriu sau spitalizare de zi.
Servicii medicale spitaliceşti care nu necesită internare continuă, acordate în regim de spitalizare de zi:
1. Spitalizarea de zi are o durată de maxim 12 ore/vizită (zi).
2. Criteriile de internare în spitalizare de zi sunt:
a) urgenţe medico-chirurgicale ce necesită supraveghere medicală până la 12 ore în condiţiile stabilite în prezentele norme, doar în unităţile sanitare cu paturi care acordă şi asistenţa medicală spitalicească în regim de spitalizare continuă;
b) diagnosticul nu poate fi stabilit şi tratamentul nu poate fi efectuat şi/sau monitorizat în ambulatoriu.
Acte necesare la internare
- bilet de trimitere
- act de identitate
- card de sanatate sau adeverința înlocuitoare a cardului de sănătate
- adeverinta de la locul de munca cu numarul zilelor
de concediu medical pe ultimele 12 luni
Drepturile pacienților
-
pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile
medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza
-
pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului
profesional al furnizorului de servicii de sanatate
-
pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor pe
care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii
-
pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate,
a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei
proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv
asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor
medicale, precum
si cu privire la date despre diagnostic si prognostic
-
pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in
cazul in care informatiile prezentate de catre medici i-au cauzat
suferinta
- rudele si
prietenii
pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor,
diagnostic si tratament cu acordul pacientului
- pacientul
are dreptul de a cere si de a obtine o alta parere medicala
-
pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un
rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si
ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii
-
consimtamantul pacientului privind asistenta medicala
-
pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala
asumandu-si in scris, raspunderea pentru decizia sa, consecintele
refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuind explicate
pacientului
- cand
pacientul nu
isi poate exprima vointa, dar este necesara o interventie medicala de
urgenta, personalul medical are dreptul sa deduca acordul pacientului
dintr-o exprimare anterioara a vointei acestuia
-
in cazul in care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta
consimtamantul reprezentantului legal nu mai este necesar
- dreptul
la confidentialitatea informatiilor si viata privata a acestuia
- pacientul
are acces la datele medicale personale
- orice
amestec in viata privata familiala a pacientului este interzisa
- dreptul
pacientului la tratament si ingrijiri medicale
-
in cazul in care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea
pacientilor pentru anumite tipuri de tratamente care sunt disponibile
in numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale
-
pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de
catre un medic acreditat din afara spitalului
-
personalul medical sau nemedical din unitatiile sanitare un au dreptul
sa supuna pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe
acesta sa ii recompenseze altfel decat prevad reglementarile de plata
legala din cadrul unitatii respective.
Program de vizită a pacienților
Zilnic intre orele 14 - 16 și 19 - 20
Obligații pacienți internați
1. Să respecte regulile referitoare la obligaţiile ce la revin pe
perioada internării;
2. Să poarte pe durata internării ţinuta regulamentară de spital;
3. Să nu circule în alte secţii decât cele în care sunt
internaţi, cu excepţia cazurilor care necesită investigaţii;
4. Să nu părăseasca unitatea sanitară decât pentru diferite consulturi
şi investigaţii prescrise de către medic;
5. Să nu consume băuturi alcoolice şi să nu fumeze în incinta
spitalului;
6. Să respecte personalul medical din secţia unde sunt internaţi şi din
spital;
7. Să manifeste o atitudine civilizată faţă de ceilalţi pacienţi
internaţi;
8. Să respecte ordinea şi liniştea, să păstreze curăţenia în saloane,
sala de mese, coridoare;
9. Să nu degradeze mobilierul şi bunurile din dotarea secţiei şi
spitalului, în caz contrar vor fi obligaţi la plata contravalorii
bunurilor deterioarte;
10. Să respecte regulile de igienă personală;
11. Să respecte regulile de acces, de conduită şi disciplină ale
spitalului;
12. Să asigure individual paza şi protecţia bunurilor personale, de
valoare pe care le introduc în spital, asumându-şi întreaga
responsabilitate cu privire la acestea;
13. Să citeasca consimţămintele informate aplicate în unitate şi să le
semneze;
14. Să respecte cu stricteţe planul de tratament şi să discute despre
orice schimbare pe care o doresc, sau care intervine din cauze externe,
cu medicii curanţi sau cu medici din aceeaşi arie de specializare cu
cei care au stabilit tratamentul;
15. Să îşi asume întreaga responsabilitate pentru consecinţele ce apar
în cazul refuzului de a urma tratamentul, instrucţiunile şi
recomandările personalului medical;
16. Să informeze personalul medical, întocmai şi la timp, cu privire la
orice manifestare sau reacţie la tratamentul sau medicamentele
prescrise.
17. Să achite contravaloarea serviciilor medicale în cazul în care
pacientul nu este asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate;
Informații privind externarea pacienților
Informații privind externarea pacienților
Anunțuri
- Direcționați 2% din impozitul pe venit
- Direcționați 20% din impozitul pe profitul agenților economici
- Situația donațiilor
- Proiecte de finanțare
- Campanii de informare și conștientizare,educație și prevenție
Informații de interes public
- Cum ajungi la noi
- Orar de funcționare
- Programare online
- Program audiențe
- Reglementare acces mass-media
- Formular de sesizare
on-line - Chestionar de evaluare a satisfacției pacienților
- Accesarea serviciilor oferite de Spitalul Municipal Orăștie(GHID)
- Declarații de avere
- Situații financiare
- Posturi vacante
- Venituri salariale nete
- Transparența veniturilor salariale brute conf.legii 153/2017
- Consum medicamente
- Număr pacienți tratați și consultații
- Tarife pentru prestațiile medicale la cerere
- Taxe, coplată
- Informații privind externarea pacienților
- Servicii contractate cu Casa de asigurări de sanatate
- Dotări ale spitalului
- Acreditare laborator de analize medicale
- Instituții partenere pe diverse programe
- Raport de evaluare a satisfacției pacienților
- Furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu
- Furnizori de recuperare ambulatoriu
- Asociații privind ingrijirile post-spitalizare
- Rata trimestrială de incidență a infecțiilor asociate asistenței medicale la nivelul spitalului
- Recuperare activă și stil de viață sănătos
- Plan de formare profesională
- Contract colectiv de muncă la nivel de unitate
Administrativ
- Comitetul Director
- Consiliul de administrație
- Organigrama
- Consiliul etic
- Regulament de organizare și funcționare
- Regulament intern
- Regulament concurs șef secție,șef laborator sau șef serviciu
- Regulament de organizare și desfășurare a examenului de promovare în grade și trepte profesionale
- Codul de conduită etică și profesională al personalului contractual
- Evidență medici- grad profesional, competențe
- Evidență asistente medicale - grad profesional
- Evidență personal auxiliar